Palet/Pelet Rumusan Untuk Dijual

open11

UPDATE : 05.07.2009

Sejenis Makanan Ikan Keli yang diproses secara Manual tanpa menggunakan Mesin Pengisar Pelet untuk dijual dengan harga berpatutan, Pengeluaran Palet Ciptaan saya ini mampu mencecah 30 kilogram seminggu ianya dihasilkan secara manual.

Pengeluaran Palet ikan keli ini adalah terhad anda perlu membuat order dahulu ini kerana kerja-kerja membungkus mengambil masa sedikit juga menantikan palet-palet ini kering dan boleh dijual. palet ikan keli ini adalah hasil ciptaan saya sendiri dan kini masih dihasilkan secara kecil-kecilan dahulu bergantung kepada permintaan. Palet ikan keli yang saya hasilkan saya namakan PALET RUMUSAN kerana penghasilannya secara peram selama seminggu supaya protien-protien dinyah sekata bersama kandungan palet.

Palet ini mempunyai kandungan protien yang tinggi dan amat sesuai untuk ikan keli yang terbantut pembesarannya. Ianya dihasilkan halal hampir menggunakan 100 peratus ramuan tumbuhan hijau yang mana air ternakan anda akan bertukar hijau-hijauan nanti.

alim1208

 

 

 

 

 

 

 

Palet ini mengandungi :

a. Ikan Baja.

b. Daging Ayam.

c. Tepung Gandum

d. Jagung Halus.

e. Sejenis Organik Hijau.

f. Tumbuhan Semula jadi.

Sekiranya anda menggunakan palet ikan ini sebagai makanan ikan keli ternakan ikan anda maka anda tidak perlu lagi memberi makan ikan anda mengikut saiz ikan kerana palet mengandungi sama seperti palet sediakala sebagai contoh:

1. Stater.

2. grower.

3. Finisher.

Palet ini mempunyai Protien yang amat tinggi sehinggakan anak benih keli yang bersaiz 2 inci boleh mencecah pembesaran sehingga sebasar jari penunjuk di masa seminggu sahaja, ini anda hanya berikan sehari 2 kali, adakalanya juga ada dikalangan penternak yang memberikan makan ternakan keli mereka 5 kali sehari tidak mustahil ikan keli anda boleh mencecah pembasaran sehingga 2 jari anda di dalam masa seminggu sahaja sekiranya diberi makan palet rumusan ini.

Untuk kolam simen, polytank yang menggunakan sumber air yang bertakung dinasihati supaya menukarkan air ternakan mereka ini kerana kolam ternakan anda akan berbaur hanyir dan mengredkan setiap minggu anak benih ikan keli anda sebab ikan yang cepat membesar ( bakal induk ) akan memakan anak-anak keli yang lain. Ikan ternakan anda juga terlalu aktif dan faktor pembesaran yang cepat membesar setelah diberikan makan palet yang luar biasa ini.

Kini jimat dan pembesaran ikan keli anda tidak memerlukan masa seminggu 3 bulan baru hendak dituai, palet ini akan membantu pembesaran keli anda dalam masa sebulan setengah dan kedua bulan anda sudah boleh menuaikan hasil ternakan anda. Anda boleh mencuba dahulu palet ini dalam berat 5 kg sahaja setiap pembungkusan saya bungkus. Sekiranya terdapat permintaan tinggi kami akan bungkus mengikut permintaan pelangan.

Sekiranya berminat dan ingin mencuba Palet Rumusan ini boleh hubungi

people_191

0126785878 ( syukrilan )

Berat 5 Kilogram : Rm 10.00

Sila datang sendiri ke tempat saya ini kerana saya tidak mempunyai Lori setakat ini harap maklum. Dan Pengeluaran percubaan saya hanya 30 kg seminggu.

Email : syukrilan@yahoo.com

Web : http://www.benihkeli.wordpress.com

Phone : 0126785878

 SALAM SEJAHTERA MAAF SEKALI DIUCAPKAN TEMPAHAN UNTUK PELET RUMUSAN TERPAKSA DIHENTI KERANA STOK MASIH TIDAK MENCUKUPI LAGI KERANA PERMINTAAN TERHAD YANG TAK DAPAT DIELAKKAN PENGURUSAN S N R AGRO ENTERPRISE MEMOHON MAAF DI ATAS KESULITAN YANG DIHADAPI, TQ.

Makluman Terkini PELET RUMUSAN beharga  : Rm 2.50 ( sekilogram ).

Tarikh : 05.07.2009

32 Responses to Palet/Pelet Rumusan Untuk Dijual

  1. mohd radi samsudin says:

    As’kom, sy brminat nk cuba pellet rumusan ni, kt mane sy blh dpt kn? sy cari gak alamat nk g ambk tp mcm tkde je kt website ni…..yg sebena nya kt mane alamat ni

  2. hydroman says:

    betul la…..alamat tak der

  3. tajudin says:

    sy nk tau cara2 pnternakn ikn keli…modal utk mulakn biz ni

  4. Edy says:

    tahniah tuan…dah hasilkan makanan ikan sendiri… ni bukan bentuk pelet ek? sape tahu mana nak dapatkan pokok setangki?

  5. ahmad fitri bin abu bakar says:

    salam..npe harga dah naik….

  6. BASRI ZAMRI says:

    saya juga pembuat palet secara kecilan.boleh ke agaknye kita sharing ramuan tu..supaya kita dpt faedah bersama sama.hubungi saya 0175581034. TQ.

    • benihkeli says:

      salam …saya rasa elok en beli buku yang mana menceritakan ramuan2 untuk menghasilkan palet tersebut. buku ini mengandungi 2 sesi. sesi 1 menceritakan tentang ikan keli dan sesi 2 mencerikatan tentang ramuan bagi menghasilkan makanan ikan keli.

      Saya jual Rm 100 sebuah. Berminat sila hubungi saya : 0126785878 ( syukrilan ).

  7. mohd rahim bin awang says:

    saya dlm proses menyiapkan 10 kolam simen utk keli,jadi saya memerlukan benih bersaiz 3 inci dlm jumlah yg agak banyak jadi kalau ada yg harga terendah sila email sya. juga memerlukan bekalan pelet.

  8. castro says:

    Jika ingin membeli benih ikan keli sila hubungi. 0133306797

    terima kasih!

  9. jaie says:

    saya memerlukan makanan palet yang banyak sila hubungi sya 019509063

  10. arasu says:

    tolong bagi alamat untuk saya jumpa kamu

  11. zuraidi says:

    decanter cake (salah satu bahan buangan kelapa sawit )boleh tah untuk makan ikan keli…
    kalau boleh itu akan membawa utk yg baik…dan banyak.

  12. R,M,Rooshdi says:

    Sila beri alamat untuk membeli pallet

  13. firdaus says:

    PELLET makanan ikan air tawar FyDMA VENTURES dihasilkan daripada bahan-bahan
    yang berkualiti khas untuk ikan air tawar seperti keli, tilapia, puyu, kelah,
    patin dan lain-lain ikan air tawar termasuk ikan hiasan. ia bebas dari unsur
    yang mencurigakan dan halal penggunaannya. Makanan ikan air tawar ini
    didatangkan dengan 2 jenis formula iaiti KELI POWER(rumusan khas keli) dan
    FYDMA FEED(rumusan ikan air tawar).

    100% keluaran syarikat bumiputra.100% terapung. 100% suci dan bersih. 100%
    berkualiti.

    kami mencari agen seluruh malaysia. hubungi kami. 0123601230

  14. jefri says:

    PENTERNAKAN IKAN KELI & TALAPIA MERAH (Kolam Simen)

    Dijamin Halal & Bersih

    Harga Ikan Keli: Rm 3.80 /kg (Harga Termasuk Penghantaran).

    Harga Ikan Talapia Merah : Rm 6.50 – RM 7.00 /kg (Harga Termasuk Penghantaran).

    Bayaran : Tunai.

    Jenis Makanan Ikan Ikan : Pellet.

    Sumber Air Untuk Ternakan : Air Bukit.

    Lokasi : Kawasan Lembah Klang.

    Berminat sila hubungi : 016 6992342 (Jefri) call/sms untuk tempahan IKAN KELI, TALAPIA MERAH & RUSA

  15. Fizoo says:

    kepada sesiapa yang berminat utk membeli FyDMA FEED di kawasan sekitar Pahang boleh hubungi saya di 014-8376786….kami menyediakan 3 jenis pelet spt berikut:
    a) Starter – 1 beg(20kg)
    1-299 beg – RM 53.00
    300-599 beg – RM 51.45
    b) Grower – 1 beg (20kg)
    1-299 beg – RM 51.00
    300-599 beg – RM 49.40
    Finisher – 1 beg (20kg)
    1-299 beg – RM 46.00
    300-599 beg – RM 44.60..
    utk keterangan lebih lanjut boleh terus hubungi no telefon yg tertera di atas….

  16. Fitri says:

    Pallet ikan jenis starter jenama Malpelle untuk dijual. Harga sebag RM45 sebag. Beli banyak ada diskaun. Sila hubungi saya o13 592 3097

  17. mat zin says:

    Assalamualikum…say perternak ikan air tawar…..saya memerlukan palet ikan yang cukup bayak untuk menampung bilangan ikan….jadi sesiapa yang ada palet ikan yang banyak sila hubungi saya 012-2126531..setipa masa….call jew msj sory x rety nk balas…

  18. Lan says:

    Kami di KP AQUATIC & MARKETING ada memjual pallet keluaran kami siapa yang beminat boleh menhubungi kami di kp_aqua@hotmail.com atau call 019 2870189 /019 2099806

  19. hairul says:

    saya nak tahuu … macam mana coss perhantaran dan di mana lokasi
    saya berminat untuk membeli makan ituuu …

  20. noor azli says:

    saya menjual benih ikan keli pelbagai saiz di sepang selangor. hubungi 0196386756 noor azli

  21. mussalman says:

    saya menjual anak ikan keli.2 inci 5.5 sen lokasi di kg gajah/teluk intan perak
    017-2189628 en man juga ada talapia merah/patin

  22. Saya ikan keli bersih mempunyai sijil E bersih dari jabatan perikanan m,sia juga saya ada sijil halal,saya memproses ikan keli bersih beku halal…disamping menternak ikan keli saya juga ada membuat pelet halal yang mana pengeluarannya mendapat permintaan yang agak baik juga kerana saya ada sijil pengesahan protin dari JPP batu maung pulau pinang.pelet saya banyak diguna untuk ikan siakap dan untuk ikan keli pun ada……

  23. anasmj says:

    pembekal benih ikan keli dan talapia kwsn sg petani kedah…pmhantaran disedia kn..0195562744
    1inci rm 0.04
    2inci rm 0.06
    3inci rm 0.07 :-> :->
    pallet ikan keli dan talapia turut ada jual

  24. pembekal benih ikan keli dan talapia kwsn sg petani kedah
    pnhntrn di sedia kn
    tel:0195562744

    pallet ikan keli dan talapia turut ada

    2inci rm 0.06
    3inci rm 0.07
    4inci rm 0.09

  25. Wonderful blog you have here but I was wondering if you knew of any community forums that cover the same topics
    talked about here? I’d really like to be a part of community where I can get opinions from other knowledgeable people that share the same interest. If you have any suggestions, please let me know. Bless you!

  26. abdul aziz bin nasir says:

    Salam… saya ada menjual ikan keli pada saiz 10-15 ekor/kg dengan harga Rm2.70/kg.(Untuk penternak yang nak cepat besar)… Ikan diternak didalam kolam tanah…

    Kepada yang berminat bolehlah menghubungi saya:

    Aziz – 017-5837297
    email: azizakuaternak@yahoo.com
    Area: Malim Nawar,Perak
    Syarikat: Aziz Akua Ternak

  27. hamid says:

    Saya adalah bekas pelajar perikanan.sekarang buka kolam ikan keli sendiri.dalam tahun ni akan capai 20buah kolam tanah.ngeluaran sehari 200-300kg.nak tahu cara saya menghasilkan anak benih,cara menggunakan ubat,dan cara saya menghasilkan makanan alternatif dengan sumber yang terbuang berdasarkan pengalaman 7thn didalam bidang ini.berminat hubungi saya bakri 0123858531

  28. daus says:

    Assalam dan selamat sejahtera, 

    Kami adalah pengilang dan pembekal makanan ikan komersial jenis pelet. 

    Makanan ikan air tawar dan air masin jenis pelet terapung dan tenggelam. 

    sesuai untuk ikan tilapia, keli,patin, puyu,baung, siakap, kerapu, bawal, dan lain-lain. 

    berminat boleh hubungi saya untuk mendapatkan maklumat tentang makanan ikan kami.kami sedia memberi nasihat dan pendapat tentang makanan dan teknikal.

    Hubungi: 012-3601230

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s