Ikan keli ternakan diberi makan usus haiwan

Posted: Januari 11, 2009 in pembeli keli

Saudara Pengarang,
SAYA adalah salah seorang penduduk di sebuah taman perumahan yang terletak berhampiran kolam ternakan ikan keli yang saya anggap sebagai sebuah ladang ternakan terbesar di Daerah Ulu Selangor.

Pada 16 September, 2003, ketika saya melalui Jalan Bukit Timah, saya terkejut apabila sebuah lori yang membawa `nasi busuk’ yang dipandu laju telah memotong kereta saya.

Apa yang memeranjatkan ialah percikan darah kelihatan terkeluar dari tong-tong dan kandungannya tercampak di atas jalan raya.

Apabila saya dekati benda yang terjatuh, saya dapati ia bukanlah `nasi busuk’ sebagaimana saya sangkakan.

Ia adalah usus dan lemak binatang. Saya kurang pasti sama ada usus lembu atau usus babi dan dari pusat penyembelihan mana. Oleh yang demikian, saya mohon supaya pihak bertanggungjawab agar segera menyiasat. – KAKI PANCING KELI, Bukit Beruntung, Rawang.

Tinggalkan Jawapan

