Kursus Pembenihan Ikan Keli Asuhan Tahun 2011

Posted: April 7, 2011 in Pelbagai

07.04.2011 ( Khamis ) 03.37 pm.

Jutaan terima kasih kami ucapkan kepada Pengunjung-pegunjung yang meluangkan masa  melayari Laman Blog ini. Dikesempatan ini kami ingin memberitahu bahawa kami akan mengadakan Kursus Pembenihan Ikan keli Secara Aruhan bertempat Di Tanjung Malim Perak.

Kursus Pembenihan Ikan Keli Secara Aruhan ini terpaksa saya tangguhkan selama 1 Tahun 4 Bulan kerana banyak Faktor perlu saya uruskan ini termasuk mengupgrade kolam benih, kajian makanan ikan, kajian air,dan bermacam macam lagi sampai ada yang mengatakan saya ni gila, buat kolam  ikan atas bukit, mana datang sumber air kata mereka, tapi sebagai seorang manusia yang penuh kesabaran, saya terima sahaja cemuhan ini.

Sebelum saya buat kolam ternakan ikan keli tersebut sebenarnya saya dah terlebih dahulu mengkaji kebaikan dan keburukan membina kolam di atas bukit sebab saya tak ada pilihan memandang keluarga  saya tidak mempunyai tanah sendiri, nak tak nak saya terpaksa buat juga berbekalkan dengan hati membara dan penuh semangat  juang, saya fikir kalau kat Rumah Beras tak ade ke nak  diorang tolong belikan untuk saya… kata-kata seperti ini sahaja yang bermain di minda yang selalu memberikan semangat buat saya selama ini.

Kursus Pembenihan ikan Keli bersambung……..nanti saya akan.. update lagi…..sekian terima kasih. Tunggu.

…………….

Tinggalkan Jawapan

